• Español
  • English
Iniciar sesión
¿Nuevo Usuario? Registrarse ¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Inicio
  • Comunidades
  • Navegar
  • Estadísticas y Analíticas
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "Arias Gallego, Walter L."

Seleccione resultados tecleando las primeras letras
Mostrando 1 - 1 de 1
  • Resultados por página
  • Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    PublicaciónAcceso abierto
    What Is the Support for Conspiracy Beliefs About COVID-19 Vaccines in Latin America? A Prospective Exploratory Study in 13 Countries
    (Frontiers Media S.A., 2022-05-06) Caycho-Rodríguez, Tomás; Ventura-León, José; Valencia, Pablo D.; Vilca, Lindsey W.; Carbajal-León, Carlos; Reyes-Bossio, Mario; Gallegos, Miguel; Cervigni, Mauricio; Martino, Pablo; Palacios, Diego Alejandro; Moreta-Herrera, Rodrigo; Samaniego-Pinho, Antonio; Lobos Rivera, Marlon Elías; Puerta-Cortés, Diana Ximena; Corrales-Reyes, Ibraín Enrique; Calderón, Raymundo; Pinto Tapia, Bismarck; Arias Gallego, Walter L.; Petzold, Olimpia
    Conspiracy theories about COVID-19 began to emerge immediately after the first news about the disease and threaten to prolong the negative impact of the COVID-19 pandemic by limiting people’s willingness of receiving a life-saving vaccine. In this context, this study aimed to explore the variation of conspiracy beliefs regarding COVID-19 and the vaccine against it in 5779 people living in 13 Latin American countries (Argentina, Bolivia, Chile, Colombia, Cuba, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Mexico, Paraguay, Peru, Uruguay and Venezuela) according to sociodemographic variables such as gender, age, educational level and source of information about COVID-19. The study was conducted during the COVID-19 pandemic between September 15 and October 25, 2021. The Spanish-language COVID-19 Vaccine Conspiracy Beliefs Scale (ECCV-COVID) and a sociodemographic survey were used. The results indicate that, in most countries, women, people with a lower educational level and those who receive information about the vaccine and COVID-19 from family/friends are more supportive of conspiracy ideas regarding the COVID-19 vaccine. In the case of age, the results vary by country. The analysis of the responses to each of the questions of the ECCV-COVID reveals that, in general, the countries evaluated are mostly in some degree of disagreement or indecision regarding conspiratorial beliefs about COVID-19 vaccines. The findings could help open further study which could support prevention and treatment efforts during the COVID-19 pandemic.
Más sobre Wiener...
  • Admisión
  • Nosotros
  • Bolsa de trabajo
  • Posgrado
  • Portal para el estudiante
  • Contáctenos
  • Libro de Reclamaciones
  • Transparencia
  • Canal Ético
Carreras
  • Farmacia y Bioquímica
  • Tecnología Médica en Terapia Física y Rehabilitación
  • Tecnología Médica en Laboratorio Clínico y Anatomía Patológica
  • Psicología
  • Odontología
  • Obstetricia
  • Nutrición y Dietética
  • Medicina Humana
  • Enfermería
  • Arquitectura
  • Ingeniería Civil
  • Ingeniería de Sistemas e Informática
  • Ingeniería Industrial y de Gestión Empresarial
  • Derecho y Ciencia Política
  • Administración y Marketing
  • Contabilidad y Auditoría
  • Administración y Negocios Internacionales
  • Administración y Dirección de Empresas
  • Administración en Turismo y Hotelería
  • Comunicación en Medios Digitales
Centros Wiener
  • Centro de Análisis Clínicos
  • Centro Odontológico
  • Centro de Terapia Física y Rehabilitación
Servicios
  • Biblioteca
  • Responsabilidad Social
  • Registros Académicos
  • Secretaría General
  • Bienestar Estudiantil
  • Dirección de Empleabilidad y Alumni
  • Defensoría Universitaria
Novedades
  • Eventos
  • Noticias
  • Info Wiener
  • Boletín de Calidad
  • Wiener Guía del Estudiante Pregrado
  • Trabaja con Nosotros
Jr. Larraburre y Unanue 110 Lima
Av. Arequipa 440 Lima
Jr. Saco Oliveros 150 Lima
Av. Arenales 1555 Lince
Escríbenos:
administrador.repositorio@uwiener.edu.pe
Síguenos en:
Sistema DSPACE 7 - Metabiblioteca | logo